Wiedza Czlony turbinowego silnika odrzutowego
04

Grudzień

1 rok ago

Czlony turbinowego silnika odrzutowego

Czlony turbinowego silnika odrzutowego
1 vote, 10.00 avg. rating (89% score)

rp_nauka9.jpgChwyt powietrza (wlot) stanowiący całość funkcjonalną z odpowiednio ukształtowanym wlotem stwarza możliwie korzystne warunki wstępnego sprężania powietrza i jego napływania na łopatki wirnika sprężarki. Im większa jest prędkość początkowa powietrza (prędkość lotu), tym wyższe ciśnienie wstępnie sprężonego powietrza we wlocie do sprężarki. Sprężarka. We współczesnych turbinowych silnikach odrzutowych stosowane są sprężarki odśrodkowe lub osiowe. Najważniejszym parametrem sprężarki jest jej tzw. spręż, czyli wartość liczbowa stosunku ciśnienia tłoczenia sprężarki i ciśnienia w jej wlocie. Sprężarka odśrodkowa spręża powietrze dzięki oddziaływaniu na nie sił odśrodkowych, zmuszających skupienia powietrza w międzyłopatkowych przestrzeniach wirnika do oddalania się od jego osi obrotu. Najważniejszą zaletą sprężarki odśrodkowej jest względnie duży spręż, który można zwiększyć stosując tzw. kierownicę, tj. wieniec łopatek nienastawnych lub nastawnych, naprowadzających powietrze na łopatki wirnika. Sprężarki odśrodkowe są wprawdzie stosunkowo proste, lekkie i tanie oraz odznaczają się dużą stabilnością działania w rozległym zakresie zmiennych warunków pracy, lecz cechują je stosunkowo małe wydajności oraz duże średnice i duże powierzchnie czołowe.

Podobne tematyczne wpisy o edukacji:

Tag:
admin Administrator